الأحد، 24 سبتمبر 2017

سلسلة ابني المستقبلي " ب 80 ج بيبس"


اللي الله اعلم هشوف وشك في يوم من الأيام ولا لا 
امك في المستقبل اللي هي انا
انشكت في معاميعها - ربما متفهمش معنى المعاميع ابقى اسألني- و نفسها هفتها في يوم حر في وسط أسبوع حرمان - حاجة اسمها الدايت - للشيبسي 
قامت هزت ال 160 سم اللي حليتها و نزلت تتدنجل تجيب كيسين شيبسي لزوم الوحم الفردي و قزازة ماية معدنية - اصلا ماية مجاري بس متفلترة- و بتسأل عمك البياع كام يا حاج قالها عشة جنية 
دفعتهم وانا ايدي بترعش و عيني بتدمع و ركبي حلا على 
ابني امك مش تحت خط الفقر والله و لا مش لاقيه تاكل -متقلقش على مستقبلك يا جزمة- بس من شهر بس كنت بجيب الطقم دة ب 5 جندي بس وكان ممكن ابقى 50 قرش اجيب بيهم لبان ...
انت متخيل ياضنايا 
بحكيلك القصة دي عشان تبقى عارف الظروف اللي امك نشأت فيها فإذا جيت لاقيت مجاعه متتخضش لو جيت لاقيتني متخلفة او مجنونة او عندي إعاقة ذهنية بأي شكل متدوقش اعتبرني زيي امك و اشفق علي
عايزة اقولك ان امك مش من اللي كانوا السبب في اللي بيحصل دة انا لا صوت و لا رقصت قدام لجنة انا زيي زيك نمت صحيت لاقيت العشة جنية بتجيب كيسين شيبسي و قزازة ماية 
أخيراً وليس اخرا 
لو جيت في اي بلد تانية و لاقيت نفسك بتاكل شيبسي براحتك و مقضيها دلع و جيلي كولا يبقى امك عملتها يا واد و هربت انما لو جيت لاقيت نفسك بتاكل طقة واحدة عشان احنا اسرة بتحب تعيش عيشة صحية و الاكل الكتير بيخلينا اغبيا مثلا او لإسباب غير مفهومة 
ولاقيت نفسك بتعملها في كفوله مش بامبرز ووعايش في الدنيا زيك زي جلدة الحنفية 
معنديش اي مشكلة يا ضنايا انك تدعى على مساءً صباحاً عشان دة هيكون اغبى قرار امك الغبية خدته في حياتها 
#خد_العشة_جنيه_دي_هات_لبان
#تف_على_ماسر_ياحبيبي
#تفيت؟!! 
#تف_تاني

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق