الأحد، 24 سبتمبر 2017

سلسلة ابني المستقبلي " البؤرة السوداء"

#ابني_المستقبلي
حبيب ماما الصغن العترة 
امك يا ضنا امك عايشة في كوكب الارض كوكب طويل عريض يرمح فيه الخيل يا واد و بحري و لجل حظها الاغبر اتولدت في البؤرة السوداء مش هقولك انا فين هحكيلك حكايات محصلتش غير في بلادي العجايب و انت با حبيبي هتكبر و هتعرف لوحدك هتسأل واللي يسأل ميتوهش 
طبعا دة في حاله اننا عملناها و ايه !!!!!! 
خلعنا
انما لو شهادة ميلادك كانت ع البؤرة السوداء فهتفهم و هتسب وتلعن لوحدك 
و ادعى على بضمير مستريح انا مش هقفش 
امك صحيت النهاردة على اربعين انسان ماتوا يا حبيبي عشان قطرين عادي جدا جدا دخلوا في بعض 
عندي شك ان اللي كان سايق القطر عيل عمره لا يتجاوز ال خماشر سنة بما ان في في السن دة سواقين تكاتك و موسيكلات - وغاريتمات اللي بقولها دي عارفة- ولان بلادي العجايب سايقنها كدة كدة العيال فوارد
بطلنا نتخض و بطلنا نزعل و هيجيلك تناحة اما تقعد وسطنا مش قلقانة عليك نهائي 
من مغامرات امك في القطر دة ان لما كانت الدنيا تضيق بي وملاقيش حجز في المكيف اتهبب و اركب قطر درجة مميزة - ولا مميز و لا نيلة- كنت اطلع ياض اتعمي عرق و سجاير و ريحة النشادر خلت شعر امك الحرير طقطق ابيض اي والله 
من الخدمات اللي مش بيقدمهالك القطر دة راجل كدة بيلف ببراد ماية سخنة وكوبيات بلاستيك من اللي بيتقدم فيها عينه البول في معمل التحليل دي - الف بعد الشر عنك ياصغنن- يعدي يشرب الناس حاجة صفرا كدة و يخدعهم انه شاي و الناس عارفه انها ماية مجاريو نشارة خشب و السعادة على و شهم كنز لا يفنى 
ف مرة كنت واقفه في طريق عمك الكافتريا المتنقله و لاني مش سامعه من الدوشة و باصة الناحية التانية عمك قرر ينبهني بأنه يدلق على ايدي ماية مغليه من اللي في البراد عشان اوسعله طريقه
قرر يسلخ امك يا نن عين امك عشان اوسعله الطريق يا حبيبي 
فانت لو جيت لاقيت امك محروفة معضوضة شبه كوز الحموم بتاع زمان أحمد ربنا و استحملني يا جزمة دة انا شوفت بلاوي 
اما لو الكلام اللي بحكيهولك دة طلاسم ووالعربي بتاعك مكسر و "مش فاخيم هاجة م اللي بهكيها" يبقى عملناها يا ابن الكلب و ننزل برقاصة الوتساب 
هحكيلك حكاياتي مع القطر كل ما افتكر واحده عندي كتير سنتنين على خط الصعيد رايح جاي و قضيب القطر معلم في وشي
ضنايا الجميل الفين سلام و تحية😚
  

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق